środa, 5 września 2012

Zdrowy lunch do pracy

Polecam taką sałatkę do pracy . Skrobia zawarta w kaszy rozkłada się powoli na glukozę , który jako dopalacz  daje nam siłę na cały dzień , a jak ciężki dzień w pracy  to polecam !
Ja mam ostatnio wiele ciężkich dni za sobą i przed , więc już znam menu na najbliższy czas ;)
Kasza również obniża cholesterol i reguluje trawienie .
W zasadzie taką kaszę można użyć do zapiekanek czy powszechnie znanego krupniku ale można nią również zastąpić ryż w sałatkach .
Mi została z obiadu , parę warzyw w lodówce i wyszło pyszne danie .
Składniki :
  • woreczek kaszy jęczmiennej 
  • pół brokuła ( złoty medalista w walce przeciwnowotworowej ! klik )
  • pół czerwonej papryki
  • 2 plastry dyni
  • pół cebuli
  • pół cukinii
  • sól
  • pieprz
  • olej rzepakowy , najlepiej aromatyzowany klik :)
Kaszę gotujemy wg przepisu na opakowaniu .
Warzywa kroimy w kostkę , podsmażamy na patelni na oleju i mieszamy z kaszą .
Doprawiamy do smaku , pakujemy do pojemnika , wkładamy na noc do lodówki a rano wychodzimy na przeciw zmaganiom  :)

Smacznego !

4 komentarze:

  1. Zdrowy, pożywny i pyszny. :) Szkoda, ze ostatnio nie mam na takie czasu. :<

    OdpowiedzUsuń
  2. Eeeeetam , spokojnie , nie jest takie pracochłonne a efekt rekompensuje przygotowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. podobno do pracy powinno się brać właśnie takie przekąski ;) które dodadzą energii ale nie będą zbyt ciężkie i nas nie rozleniwią po jedzeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co ja paczę? Wpis o oleju aromatyzowanym, a tam o mnie :) Cieszę się, że zainspirowałam do notki, sama oleje aromatyzowane też robię, jak można się domyślić też na oleju rzepakowym właśnie :) Teraz maceruje się olej z cytryną, będzie akurat na zimę jako wzmacniacz odporności (witaminka C i omega-3) ;)
    Sałatka super, choć osobiście wolę wersję z kuskusem zamiast kaszy jęczmiennej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)