piątek, 21 września 2012

Zupa dyniowo-pomidorowa z pasztecikami .

Sezon na dynię trwa i polecam korzystać ! Tak jak wspominałam tutaj dynia jest bardzo zdrowa i niskokaloryczna .
Przyrządzać ją można na wiele sposobów , m.in. w zupie . 
Propozycja podania zupy z dyni , aby nie było nudno z pasztecikami z ciasta francuskiego .
Zostało mi trochę kaszy pęczak z obiadu i wrzuciłam do zupy co nadało jej jeszcze bardziej treściwego smaku :)

Składniki :
  • dynia - chciałam kupić hokkaido ale nie było i musiałam zadowolić zwykłą , też jest niezła ale nieustannie wypatruję hokkaido ( to moja ulubiona odmiana )
  • puszka pomidorów 
  • bulion warzywno/drobiowy
  • gęsty jogurt naturalny
  • ciasto francuskie ( ja używam gotowego , szkoda mi czasu na robienie a to z Biedronki jest całkiem niezłe ;)
  • szynka szwarcwaldzka 
  • zioła prowansalskie
  • olej
  • przyprawy
  • sok z cytryny do smaku 
  • ewentualnie kasza pęczak lub ryż
Dynię pokroić w kawałki , skropić olejem i wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika , po ok. 30 minutach powinna być miękka i przyrumieniona .
Wyjąć i zmiksować blenderem , wlać pomidory z puszki i dolać bulionu tyle aby konsystencja była wg naszego gustu . Doprawić do smaku solą i pieprzem , ja dodałam sok wyciśnięty z połowy cytryny .
Jogurt rozrobić z gorącą zupą w mniejszym garnku i przelać do zupy , zagotować , odstawić .

Ciasto francuskie pokroić na kwadraty , na każdym położyć plasterek szynki szwarcwaldzkiej , zawinąć w pasztecik , posmarować olejem , posypać oregano i wstawić do nagrzanego do 220 stopni piekarnika na ok. 10 minut do zrumienienia .

Wylać zupę na talerz , podawać z pasztecikiem , nożem , widelcem i łyżką ;)

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)