czwartek, 20 września 2012

Obiad z dynią hokkaido c.d.

Tak nam zasmakowała ta dynia , że nie mogłam się oprzeć i powtórzyłam danie obiadowe z jej wykorzystaniem , poprzednie danie tutaj .
Koniecznie muszę ugotować z niej zupę !
Danie z serii " robi się samo" , dodatkowo zrobiłam jedynie mizerię w stylu " cacyki "i ugotowałam fasolkę , dużo warzyw a więc zdrowo ;)
Polecam i zachęcam do wykorzystywania obecności sezonu i dobrodziejstwa jakie niesie nam jej spożywanie :)

Składniki :
  • dynia hokkaido 
  • ziemniaki
  • cukinia
  • kabaczek
  • cebula
  • czosnek
  • fasolka szparagowa
  • ogórki zielone
  • jogurt gęsty typ grecki
  • sól
  • pieprz
  • zioła prowansalskie
  • udka z kurczaka
  • olej
Udka przyprawiamy , smarujemy olejem i odstawiamy, nagrzewamy piekarnik do 200 stopni .
Ogórka zielonego ścieramy na dużych oczkach  tarki , posypujemy solą i odstawiamy aby puścił wodę .

Pozostałe warzywa obieramy i kroimy w dużą kostkę , cukinie w grubsze plastry , cebulę na 4 części, czosnek zostawiamy w łupinkach . Wsypujemy do miski , przyprawiamy solą , pierzem i ziołami prowansalskimi , skrapiamy olejem .

Wstawiamy kurczaka do nagrzanego piekarnika i pieczemy 25 minut , po tym czasie wykładamy wszystkie warzywa i pieczemy ok. 35 minut .

Fasolkę gotujemy na parze ok. 5-8 minut .

Z ogórka odcedzamy wodę , dodajemy czosnek i jogurt , doprawiamy do smaku .
Smacznego !

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię tę dynię, ale tego roku jeszcze nie jadłam jej na wytrawnie. Podoba mi się za to Twój obiad. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję i polecam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja też jak sobie kuchnię przygotuję to coś z tej dyni ugotuję :))ale tu o Twoich popisach z dynią jeszcze mało jest :) proszę o więcej !!
    :) Martinia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)