sobota, 13 kwietnia 2013

Ciasto z jabłkami i budyniem

Przepis na to ciasto znalazłam tutaj . Miałam troszkę większą blachę i zwiększyłam ilość składników . Wyszło pyszne , delikatne , biszkoptowe i najbardziej smakuje wielbicielom budyniu :) Dzisiaj można sobie pozwolić na kawałek kalorii bo piękne słońce za oknem , szykuje się przejażdżka rowerowa , hurra !!!!

Składniki :
(na blachę 25x40cm)
  • 3 budynie
  • 1 litr mleka + 1 szklanka
  • 6 łyżek cukru
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 1 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 250g masła
  • 5 jajek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szkl. cukru
  • 1/3 szkl. oleju
  • 6 jabłek
Ugotować budyń , zagotować 1 l mleka z cukrem , w jednej szklance zimnego mleka rozpuścić proszek budyniowy i wlać do gotującego się mleka . Po ugotowaniu przykryć aby nie zrobił się kożuch .
Masło zmiksować z cukrem , dodawać kolejno jajka i olej . Po ubiciu dodać mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia . Wylać na blachę 2/3 części ciasta , pozostała część zostanie do polania na górę .
Jabłka obrać , pokroić w plasterki i ułożyć na cieście aby tworzyły warstwę oddzielającą ją od warstwy budyniu .
Na jabłka wyłożyć właśnie budyń i przykryć odłożoną częścią ciasta .Z tym miałam mały problem , bo za mało ciasta odłożyłam i nie pokryło mi całości ale nie przeszkodziło to w jego konsumpcji ;)
Wstawić do nagrzanego do 190 st. piekarnika na 55-60 minut .
Posypać cukrem pudrem .
Smacznego !

21 komentarzy:

  1. to ciasto jest przepyszne, był taki czas że piekłam je co weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze się, że wyszł i smakowało :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. WŁAŚNIE PIECZE SIĘ CIACHO WYGLĄDA SUPER MAM NADZIEJĘ ŻE RÓWNIEŻ TAK BĘDZIE SMAKOWAĆ

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj,ciasto bardzo pyszne robilam juz je dwa razy i wszysy byli i sa zachwyceni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się cieszę , że tak smakuje i smacznego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto fantastyczne !!!!!!!
    Jablka popruszylam cynamonem i zrobilam budyn malinowy. Rozplywa sie w ustach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dzis robie to ciasto...

    OdpowiedzUsuń
  8. witam,
    maka pszenna, ale jaka tortowa, poznańska, luksusowa, jaka stosujecie
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  9. Zwykle tego typu ciasta piekę z mąki pszennej tortowej typ 450 ale poznańska czy luksusowa typ 550 też może być :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj! Właśnie wstawiłam ciasto do piekarnika. Mam nadzieję, że będzie tak smaczne jak Twoje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Trzymam kciuki ! Mam nadzieję , że będzie smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacja, rodzince uszy aż się trzęsły. W jedno popołudnie 3/4 blachy zszamane. Aż chce się piec jak tak się zajadają.

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacja. Rodzince aż się uszy trzęsły, 3/4 blachy w jedno popołudnie! Aż się chce piec jak tak znika.

    OdpowiedzUsuń
  14. czy przestudzic budyn

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak, lepiej jak będzie przestudzony.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziekuje dalam lekko tylko przestudzony i troche sie wierzch zaczal topic ale ja go szybko do piekarnika i czekam

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyszlo super, dziekuje za fajny przepis i zycze WESOLYCH SZCZESLIWYCH SWIAT I DOSIEGO ROKU

    OdpowiedzUsuń
  18. Super:) Cieszę się, że wyszło. Zdrowych i pogodnych Świąt i Dosiego Roku :) !

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy mogą być jabłka że słoika?

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wiem czy takie ze słoika nie będą za płynne i nie wnikną za bardzo w ciasto zanim się upiecze....ale można spróbować bo konsystencja ciasta jest dość gęsta. Powinno się udać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)