sobota, 27 października 2012

Puree z dyni zamknięte w słoikach

Nie odpuszczę !!! Nie ma  takiej opcji !!! Sezon dyniowy u mnie będzie trwał !!!
 Dlaczego dyni nie ma w sprzedaży przez cały rok ??? Może jakiś apel wystosować do sieci super marketów ??? 
Póki co , trzeba sobie radzić samemu...
 Po wizycie w Auchanie byłam bardziej zadowolona z zakupów niż jak bym sobie nabyła nową parę butów :)
Wysyp dyń hokkaido na stoisku warzywnym wywołał na mojej twarzy szeroki uśmiech :)))
Jak by tego było mało , w piątkowy poranek  koleżanka z pracy obdarowała mnie dynią z własnego ogródka za co jeszcze raz bardzo , bardzo dziękuję Anitko i życzę owocnych plonów również w przyszłym roku  ;)
Takie puree robi się ekspresowo i w zimowe zimne dni będzie dodawało słońca naszym potrawom :)

Składniki :
  • dynia ( rodzaj zależy od naszych preferencji smakowych , ja uwielbiam hokkaido i muscat , to puree zrobiłam z hokkaido )
Dynię kroimy na ćwiartki , układamy na dużej blaszce i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 40 minut ( czas pieczenia zależy od odmiany ( dynia jest wystarczająco upieczona jak widelec gładko wchodzi w dynię ).
Po upieczeniu obieramy ze skóry ( dyni hokkaido nie obieramy ) przekładamy do miski i miksujemy blenderem .
Zmiksowaną przekładamy do wyparzonych słoików i pasteryzujemy .
Ja pasteryzuję w piekarniku : układam na blaszce i wkładam do zimnego piekarnika , nastawiam na 100 stopni i jak zgaśnie światełko piekę 40 minut .
Po wyjęciu układam do góry dnem do ostygnięcia .
Po ostudzeniu , na wszelki wypadek lepiej powtórzyć pasteryzację na drugi dzień . 
Smacznego !

10 komentarzy:

  1. dyniowy mus w słoikach to świetny plan...chciałabym mieć dostępny taki mus przez cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie to ze jestem mało kreatywna, ale...do czego np. uzywacie pozniej tego musu? bo prawde mowiac zrobilam juz na kilka sposobow dynię do słoików no i że ostatnio dostałam kolejne :) to szukam czegoś co rownież bedzie mogl zjesc moj niemowlak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysłów na użycie takiej dyni jest całe mnóstwo !
      Najprostszy sposób to zupa krem i pewnie niemowlak taką zupkę chętnie zje , ugotowaną na bulionie warzywno drobiowym bez zbędnych przypraw , zaprawioną mlekiem :)
      Mogą być muszelki z nadzieniem dyniowo-serowym, ciasto , babeczki , chleb , można przerobić bardzo szybko taki mus na dżem itp..... :)
      Życzę smacznego !

      Usuń
  3. Nie dodajesz soli ani żadnych innych przypraw?
    Właśnie zakupiłam pierwszą w życiu dynię hokkaido i pewnie na ten przepis jej nie wykorzystam ale moż w przyszłości... Dzięki za inspirację

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie , nic nie dodaję bo potem taki mus można wykorzystać na słodko i na słono . Ale spokojnie można zrobić ją na wytrawnie dodając soli lub piekąc w piekarniku posypać ziołami np. prowansalskimi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za odpowiedź. Moją dyńię upiekłam w kawałkach i rodzinka od razu mi połowę wyjadła a miałam zamiar wypróbować z twarożkiem i z jajkami. To co mi zostało zmiksowałam z dodatkiem gotowanego mięsa z indyka (konkretnie szyjka) i podsmażoną cebulką. Przyprawiłam zieloną czubricą. Rewelacja. Taka pasta może służyć jako smarowidło do pieczywa czy nadzienie do naleśników lub pierogów. Ja, ponieważ się odchudzam zawijałam ją w liście sałaty. Bajka. Wszystkie ziarnka pieczołowicie wysuszyłam z zamiarem posiania jej w przyszłym roku i rozdania wszystkim znajomym. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł z tym mięskiem , dziękuję za inspirację i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie z tym musem do słoiczków wymyśliłaś-urosły mi dwie takie duże pomarańczowe-już wiem co z nimi zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie zrobiłam dynie w słoikach wczesniej upiekłam w piekarniku.,pasteryzowałam ok . godziny i po tygodniu sfermentowało.Co zrobiłam żle.?

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem , jaka może być przyczyna . Może nakrętka "puściła" i powietrze się dostało do środka ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)