poniedziałek, 8 października 2012

Schabik w majeranku do pieczywka

Drogą promocji nabyłam słuszny kawał schabu ! Część wykorzystałam do szaszłyków , został spory kawałek , postanowiłam upiec na wędlinkę do chlebka .
 Taki własny upieczony jest pyszny , aromatyczny no i wiemy co jemy , 100% mięsa !
Podałam z chlebem z dynią wg tego przepisu , który wyszedł bardziej żółty ze względu na moją ulubioną odmianę dyni hokkaido . Dlatego , że nie obieramy jej ze skórki , kolor jest intensywniejszy.


Składniki :
  • kawałek schabu 
  • przyprawy ulubione na marynatę , u mnie : sól , pieprz , papryka słodka w proszku , jałowiec rozgnieciony , płatki chilli , rozgnieciony czosnek , sos sojowy , majeranek - dużo majeranku , olej , troszkę octu winnego  
Składniki marynaty wymieszać ze sobą i włożyć do niej kawał mięcha , zostawić w lodówce , najlepiej na na noc , u mnie przeleżakował 2 noce bo sukcesywnie odkrajałam kotlety na obiad .
To co zostało włożyłam do rękawa do pieczenia , wlałam troszkę wody i resztę marynaty  i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 45 minut .
Po wyjęciu należy go zawinąć w folię aluminiową aby soki nie wypłynęły . Zostawić tak na noc i rano pyszna wędlinka do chleba gotowa )
 
Smacznego !

2 komentarze:

  1. Też taki lubię, choć schab lubi wyjść suchy.Lepsze od tych kupnych wędlin.

    OdpowiedzUsuń
  2. No czasami wyjdzie suchy ale ja i w tym widzę pozytywy : bardziej suchy - mniej kaloryczny ;)
    A smak i tak niezmiennie rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)