niedziela, 28 października 2012

Frittata z dynią czyli rozgrzewające śniadanie

No z czym miałam zrobić  jak nie z dynią ;)
Propozycja śniadania na nadchodzące chłodne dni . Dodatek dyni działa na nas nie tylko smakiem ale i kolorem a dodatek imbiru przyjemnie rozgrzewa ...za oknem zima.. niedługo zaczną się wyjazdy na narty więc polecam !

Składniki :
porcja na 2 osoby
  • mały kawałek dyni ( u mnie króluje hokkaido)
  • 1 cebula
  • 4 jajka
  • 50 ml mleka 
  • oliwa truflowa ( może być zwykły olej ale ja mam w szafce oliwę truflową i od czasu do czasu ją wykorzystuję , jak komuś zalega w szafce to polecam ją łączyć z dynią bo się smacznie uzupełniają :)
  • 1 cm imbiru
  • sól - do smaku
  • szczypta płatków chilli 
  • szczypta ziół prowansalskich
  • pomidorki , sałata i cebulka do uzupełnienia talerza śniadaniowego 

Dynię zetrzeć na grubych oczkach tarki , cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć na oliwie , dodać płatki chilli i starty na drobnych oczkach tarki imbir , dusić ok. 5 minut, przełożyć na talerz , umyć patelnię .
Jajka ubić z przyprawami , dolać  mleko , dodać podsmażoną dynię i wymieszać .
Rozgrzać patelnię , wlać cieniutką warstwę oliwy , następnie wylać masę jajeczną .
Smażyć na małym ogniu , podgarniając brzegi aby jak najwięcej masy się ścięło , po kilku minutach przykryć patelnię talerzem - obrócić do góry dnem wykładając frittatę na talerz i przełożyć z powrotem na patelnię aby dosmażyć drugą stronę  .
Wyłożyć na talerz w towarzystwie salaty , pomidorków i cebulki . Posypać świeżo zmielonym pieprzem.
Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)