poniedziałek, 16 grudnia 2013

Sałatka z kiszonych buraków

Sałatka , w której wykorzystujemy odpad z zakwasu do barszczu wigilijnego klik
Po jego odlaniu zostają nam kiszone buraczki , które świetnie się nadają do sałatki . Możemy je łączyć z innym warzywami , ze śledziami itp. 
Ja odkładam sobie 2 słoiczki takich buraków , zalewam je zakwasem i wkładam do lodówki . Jak mam ochotę to buraczki odcedzam , robię sałatkę a zakwas wypijam , polecam !
Kwas mlekowy w nim zawarty pobudza trawienie , odtruwa organizm , działa korzystnie na perystaltykę jelit . Warto sobie zostawić taki słoiczek zakwasu na Nowo-Roczny poranek bo wypity a czczo pomoże nam szybko pozbyć się kaca ;)
Sałatka :
  • buraczki kiszone - zawartość litrowego słoika
  • biała część pora
  • 2 jabłka 
  • 2 jajka
  • pół kapusty pekińskiej
  • 4 łyżki majonezu
  • sól
  • pieprz
Buraki kroimy w kostkę , najlepiej to robić w rękawiczkach ;)
 W kostkę kroimy obrane jabłka , pora , jajka, kapustę .
Wszystko mieszamy , dodajemy majonez , doprawiamy solą i pieprzem .
Smacznego !

6 komentarzy:

  1. zrobie taka na wigilie :)
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudnie wygląda, właśnie zalałam wodą buraki na zakwas a potem zrobię taką sałatkę.Pozdrawiam. Rena

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam kiedyś taką sałatkę- pycha, polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna ta sałatka. Ja teraz jestem na detoksie, więc majonezu i jajek mi nie wolno. Ale skomponowałam też bardzo smaczną sałatkę z kiszonych buraków z jabłkiem i pomarańczą :) Dziwne połączenie, ale smak zaskakuje pozytywnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna, właśnie zrobiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapomniałam o kapuście,ale za to dodałam marchewkę-pychotka:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)