środa, 11 grudnia 2013

Sałatka warzywna pikantna

Sałatka w zalewie octowej i z tego powodu nie bardzo zdrowa ale jaka smaczna ;) więc .......od czasu do czasu ...........
Składniki :
  • 4 małe cukinie 
  • 6 papryk czerwonych
  • 6 marchewek
  • 5 cebul
  • 3 łyżki soli 
Zalewa :
  •  3 szkl. wody 
  • 1 szkl. octu
  • 1 szkl. cukru
  • kilka liści laurowych 
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • łyżka ziaren gorczycy 
  • łyżka płatków chilli 
  • 1 łyżka soli
Warzywa poszatkować na wąskie paski . Można się pomęczyć nożem ale ja to zrobiłam na krajalnicy i wyszły cieniutkie paseczki .  Wymieszać z solą i odstawić na 30 minut .
Składniki zalewy zagotować .

Warzywa odsączyć z płynu i zalać zalewą , wymieszać i przekładać do słoiczków , zakręcać i pasteryzować . Ja pasteryzuję w piekarniku : wkładam do zimnego , nastawiam na 150 stopni i po zgaszeniu kontrolki nastawiam na 30 minut . Po tym czasie wyjmuję , dokręcam i odstawiam do góry dnem .
 Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)