wtorek, 23 października 2012

Dżem dyniowy z posmakiem mandarynkowym

Dyni ciąg dalszy i końca nie widać ... ale ja się bardzo cieszę bo w dyni zakochałam się na zabój !  Jest rewelacyjna , niesamowicie zdrowa i pyszna . Nie gromadzi metali ciężkich i ma wiele zdrowych właściwości o czym wspominałam w poprzednich daniach pod etykietą dynia .
Dzisiaj polecam dynię na słodko , w postaci dżemu . Użyłam odmiany muskat a dodatek soku z mandarynek nadał ciekawy posmak.....polecam ! 

Składniki :
  • spory kawałek dyni 
  • 6 mandarynek
  • 1 cytryna
  • cukier - ilość dostosowana do preferencji smakowych :)
Dynię obieramy i kroimy na kawałki , następnie  ścieramy na tarce na dużych oczkach .
Wrzucamy do garnka z grubym dnem i gotujemy pod przykryciem ,  mieszając od czasu do czasu .
Mandarynki dokładnie myjemy szczoteczką i parzymy gotującą się wodą , skórkę z mandarynek i cytryny ścieramy na drobniutkich oczkach tarki , następnie wyciskamy z nich sok i dodajemy do dyni .  Całość gotujemy ok. godzinki , pod koniec dodajemy cukier - ilość wg uznania choć dżem to raczej słodka potrawa :) Miksujemy wszystko blenderem na papkę .
Po zagotowaniu , gorący przekładamy do wyparzonych słoiczków i natychmiast zakręcamy i ustawiamy do góry dnem do ostygnięcia . Dla pewności można zapasteryzować ale u mnie tak szybko ten dżem znika , ze nie zdąży się zepsuć wiec proces pasteryzacji mam z głowy ;)

W dzień przygotowywania zrobiłam na szybki grzanki po francusku, do których potrzebujemy:
  • bułkę 
  • jajko
  • mleko
  • olej
  • dżem z dyni 
Jajko roztrzepujemy z mlekiem . Bułkę kroimy na plastry i maczamy w mieszance jajeczno mlecznej i smażymy na rumiano , na rozgrzanej patelni z olejem .

Odsączamy na ręczniku papierowym i podajemy z dżemem , pychotka......  :)

Smacznego !

1 komentarz:

  1. O i u mnie dżem z dyni, tylko trochę inny :) Z mandarynkami - to może być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)