wtorek, 12 lutego 2013

Pierogi z kaszą gryczną , twarogiem i brokułem .

Pierogi z farszem , który ostatnio często robię . Jak dla mnie połączenie tych składników jest wyjątkowo smacznie dobrane .
Używałam go już do  rogalików , faszerowałam nim roladki , zjadałam jako pastę do chlebka . Tym razem nadziałam pierogi wyszło równie smacznie :)

Składniki na ciasto pierogowe :
  • 2 szkl. mąki
  • 1 jajko
  • pół łyżeczki soli
  • 3 łyżki oliwy
  •  woda gorąca ( ok. 1 szkl.)
Ja ciasto robię tak : wsypuję mąkę do miski , dodaję sól i zalewam prawie wrzącą wodą ( 3/4 szkl.) , mieszam szybko i zakrywam pokrywką . Odstawiam na ok. 15 minut .
Po tym czasie do przestudzonej mąki dodaję jajko i olej i wyrabiając dodaję ciepłą wodę aby ciasto się zlepiło . Po takim zabiegu z gorącą wodą ciasto jest elastyczne i łatwo się wałkuje :)

Składniki na farsz :
  • pół kostki twarogu (chudego)
  • pół brokuła
  • pół woreczka ugotowanej kaszy gryczanej 
  • 1 cebula
  • sól
  • pieprz
Brokuła gotuję na parze .
Kaszę gotuję wg przepisu na opakowaniu .
Cebulkę kroję w kostkę i rumienie na patelni .
Po ugotowaniu brokuła z serem razem traktuję blenderem , następnie dodaję  kaszę i cebulkę , mieszam i doprawiam solą , pieprzem do smaku .
Do pierogów mam specjalne urządzenie , które bardzo ułatwia lepienie.

Rozwałkowuję placek z ciasta i układam na koszyczku .
Całość smaruję wodą .
W zagłębienia nakładam farsz i przykrywam drugim płatem ciasta .
Wałkuję wszystko  mocno i po odwróceniu równiutkie pierożki wyskakują same :)
Szybko , łatwo i przyjemnie .

Tak przygotowane wrzucam na osolony wrzątek i po wypłynięciu gotuję ok.3 minuty i odcedzam .
Podaję ze zrumienioną cebulką i świeżo zmielonym pieprzem .
Pychotka!

Smacznego!


1 komentarz:

  1. mniam
    wyglądają niezwykle smakowicie
    do tego to super urządzenie
    pozdrawiam
    Bożena

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)