niedziela, 26 sierpnia 2012

Sezon na leszcza

Niedzielny wyjazd na ryby mogę zaliczyć do udanych :) 
Niestety nie udało się złowić drapieżnika ale leszcze wynagrodziły jego brak w zupełności . 
Mięso leszcza jest wyjątkowo smaczne , delikatne i puszyste . Jedyną wadą jest niestety dużo ości :( więc nie polecam tej rybki osobom , które nie mają cierpliwości . 
Większe okazy można z powodzeniem smażyć i piec , natomiast mniejsze polecam przygotować jako opiekane do zalewy octowej . Ości wtedy miękną i osoby mniej cierpliwe również mogą się delektować tą rybką ;)
Ja swoje usmażyłam i podałam na sposób śródziemnomorski , mniejsze będę do zalewy , mniammm.


Składniki :
  • leszcz ( najlepiej własnoręcznie złowiony , wtedy mamy pewność , że jest świeży ;)
  • warzywa różne do pieczenia w piekarniku ( marchew , seler , pietruszka , cukinia , papryka , pomidor , ziemniaki , cebula , ząbki czosnku )
  • sól
  • pieprz
  • zioła prowansalskie 
  • sok z cytryny
  • mąka pszenna  do panierowania
  • olej do smażenia 
Avocado z pomidorkami ( coś mokrego , bo warzywa i ryba troszkę suche ; )
  • w sklepie była promocja avokado ( promocja była bo już sztuki były wyjątkowo dojrzałe akurat do zjedzenia )
  • 2 pomidory
  • pół cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • natka pietruszki
  • sól
  • pieprz
Ryby solimy , pieprzymy , ja jeszcze sypnęłam przyprawą do ryb , skrapiamy sokiem z cytryny i odstawiamy na godzinkę .
Warzywa obieramy i kroimy w małe kawałki , polewamy olejem , posypujemy solą , pieprzem i ziołami prowansalskimi .
Przed pieczeniem

Blachę z warzywami wstawiamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika , jak mamy opcję grill to wstawiamy pod grill na ok. 40 minut .
Leszcze osączamy z zaprawy , panierujemy w mące i smażymy na rozgrzanej patelni do zrumienienia .
Sosik :
Avocado obieramy i kroimy w kosteczkę  .
Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w kostkę .
Cebulkę kroimy w drobniutką kostkę .
Czosnek ścieramy na drobnych oczkach tarki . 
Natkę pietruszko drobno kroimy . 
Skrapiamy sokiem z cytryny , doprawiamy pieprzem , solą .



Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)