sobota, 11 sierpnia 2012

Nadziewane koszyczki z cukinii

Leniwa sobota , deszcz za oknem chciało by się powiedzieć...nudy... ale nie mogę .  
Moja mama zawsze w takiej chwili  powtarza: " inteligentny człowiek nigdy się nie nudzi " no i co ?
Żeby nie być nieinteligentną ;) trzeba było poszukać jakiegoś zajęcia , najlepiej połączenia przyjemnego z pożytecznym czyli coś do zjedzenia :)
Była w lodówce żółta cukinia , znalazła się marchewka i inne takie tam . W misce stał farsz mięsny przygotowany do nadziewania gołąbków  na obiad.....połączenie tych składników dało nieoczekiwany , smaczny efekt w postaci cukinii nadziewanej inaczej, takie placki z cukinii z farszem .
Idealne danie jako przystawka lub lekka kolacja . Polecam !
Z jednej cukinii i marchewki wyszły 3 koszyczki , każdy z innym nadzieniem na próbę .

Składniki na podstawę czyli koszyczki :
  • 1 cukinia żółta
  • 1 marchewka
  • 1 jajko
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • szczypta soli i pieprzu
Cukinię wydrążyć z pestek i zetrzeć na grubych oczkach tarki posolić i odstawić .

Marchewkę również zetrzeć na grubych oczkach .

Odcisnąć cukinię z soku , połączyć z marchewką , jajkiem , mąką .

Kokilki do zapiekania wysmarować margaryną i posypać bułką tartą .

Masą cukiniową wyłożyć dno i boki kokilek zostawiając wgłębienie na farsz .

Wypełnić ulubionym farszem i wstawić do nagrzanego do 190 stopni piekarnika na około 40 minut .

Jeden koszyczek wstawiłam solo i po upieczeniu wypełniłam pokrojonymi pomidorkami .
Pusty koszyczek napełniony po upieczeniu

 Moje propozycje farszów :

Farsz mięsny , ilość wg uznania oraz ilości przygotowanych koszyczków , ja miałam przygotowany farsz do gołąbków , które miały być daniem obiadowym  :
  • mięso mielone 
  • cebula pokrojona w kostkę i podsmażona
  • czosnek przeciśnięty przez praskę
  • przyprawy
  • jajko
  • ser żółty do posypania 

Z farszem mięsnym













 
Farsz twarogowy


Farsz z twarogu, ilość również
wg zapotrzebowania :
  • twaróg
  • czosnek
  • miąższ z pomidora pokrojony w kostkę
  • ulubione zioła
  • jajko



kleksy z ketchupu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)