piątek, 29 marca 2013

Mazurkowy torcik na śniadanie

Przedświąteczne śniadanie w dekoracji wielkanocnej . Choć pogoda za oknem powoduje lekką konsternację czy to na pewno te święta ;)
Czy zamiast święconego jajka nie włożyć pod obrus sianka ?
Czy do koszyczka obok baranka dołożyć też bałwanka ?
Tak czy siak Święta są i już a co się z tym wiąże kilka dni wolnego ! Większość przygotowań już za nami , możemy się teraz tylko relaksować , ach...   :)

Składniki na placki typu pancakes :
  • 0,5 szkl. mąki pszennej
  • 1 szkl. mąki pełnoziarnistej orkiszowej 
  • 1 szkl. mleka
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenie
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki cukru 
  • 3 łyżki oleju 
Dodatkowo do dekoracji :
  • serek twarogowy typu Bieluch
  • dżem - ja miałam dyniowy wg tego przepisu
  • cukier puder
  • skórka kandyzowana 
  • czekolada
  • wiórki kokosowe
  • maliny - ja miałam mrożone
  • i co tam jeszcze mamy ...
Składniki na placki mieszamy ze sobą i odstawiamy na 20-30 minut.
Patelnię najlepiej teflonową rozgrzewamy i rozlewamy ciasto chochelką na całą powierzchnię patelni  smażymy do zrumienienia z obu stron .
Usmażone placki smarujemy dżemem i układamy piętrowo .
Górny smarujemy serkiem wymieszanym z cukrem i dekorujemy wg własnych upodobań .
Kroimy jak tort .
Smacznego !

2 komentarze:

  1. Piękny ten torcik bardzo apetyczny

    OdpowiedzUsuń
  2. Za dobrze to wszystko wyglada. Glodny teraz jestem, ide lodowke obrabowac....

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)