czwartek, 7 marca 2013

Babeczki RED VELVET

Przepis na te babeczki zaczerpnięty z tego przepisu , troszkę zmodyfikowany bo nadzieniem budyniowym .  Babeczki wyszły pyszne , wilgotne i bardzo smaczne , polecam !
Chciałam udekorować jak autorka przepisu ale  lenistwo wygrało i zostały udekorowane jedynie lukrem ;) 

Składniki :
( porcja na 28 babeczek)
  • 2,5 szkl. mąki pszennej
  •  1,5 szkl. cukru 
  • 170 g masła - roztopionego
  • 3 jajka
  • olejek waniliowy 
  • 1 łyżeczka barwnika spożywczego czerwonego
  • 2 łyżki kakao
  • 1,5 łyżeczki octu winnego
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 budyń waniliowy 
  • 0,5 l. mleka 
  • sól morska gruboziarnista  - szczypta
Sodę i ocet odłożyć na koniec .
Budyń ugotować wg przepisu i ostudzić , do ostudzonego wsypać szczyptę soli morskiej .
Na babeczki : w jednej misce wymieszać składniki suche , w drugiej mokre .
Sodę wymieszać z octem do spienienia i wlać do ciasta.
Foremki wyłożone papilotkami napełniać do połowy ciastem , ułożyć 1 łyżeczkę budyniu i przykryć warstwą ciasta .

Wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na 25 minut .
Po wyjęciu studzić na kratce i dekorować wg uznania .

Ja udekorowałam lukrem zrobionym z soku z cytryny i cukru pudru .

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)