środa, 6 marca 2013

Bułeczki pełnoziarniste z otrębami

Moje pierwsze bułeczki . Zawsze piekę chleb , bo wydawało mi się , że z bułkami to będzie więcej zachodu .
Jednak byłam w wielkim błędzie ! 
Ich przygotowanie nie różni się od czasu spędzonego przy przygotowywaniu chleba a efekt jest bardzo smaczny . 
Zupełnie inne niż w sklepie . Żadne farbowane puchate poduszki , po zjedzeniu których , po chwili nadal jesteśmy głodni . 
Pyszne aromatyczne i zdrowe bo swoje :) Do tego bez żadnych konserwantów dzięki maślance zachowują świeżość do 3 dni :)


Składniki :
  • 200 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 200 g mąki pszennej typ 650
  • 100 g mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 1,5 szkl. maślanki
  • 20 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka siemienia 
  • 1 łyżka sezamu
  • 2 łyżki płatków jęczmiennych
  • otręby do posypania
  • mleko do smarowania ( może być woda)
Ja wygniatam , choć słowo "ja" jest mocno przesadzone ;)  bo ja to tylko wszystko wrzucam ,  nastawiam na "wyrabianie" i mam 2 godziny spokoju :)
Jak ktoś nie ma takiej maszyny to należy zrobić zaczyn z drożdży i maślanki , następnie wsypać mąki i ziarenka , zakasać rękawy i wyrabiać , wyrabiać i wyrobić :)
Po wyrobieniu zostawić do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę .
Po tym czasie podzielić ciasto na 7 części , uformować kulki o układać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia , wierzch posmarować mlekiem lub wodą i posypać otrębami .
 Zostawić do wyrośnięcia na ok. 30 minut .
Nagrzać piekarnik do 200 stopni i wstawić blaszkę z bułkami . Po 15 minutach obniżyć temperature do 180 stopni i dopiekać jeszcze ok.20 minut do zrumienienia .
Po wyjęciu studzić na kratce .
 Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)