poniedziałek, 4 marca 2013

Chleb pszenno-kukurydziany z żurawiną

Jestem uzależniona od chleba własnoręcznie pieczonego . Taki mi najbardziej smakuje a do tego zapach unoszący się podczas pieczenia - bezcenny :)
Tym razem chlebek z mieszanki mąki kukurydzianej i pszennej z dodatkiem suszonej żurawiny  . Pychotka !
Składniki :
  • zaczyn z zakwasu , dzień wcześniej przygotowany : 4 łyżki zakwasu , 4 łyżki mąki żytniej pełnoziarnistej i tyle ciepłej wody aby uzyskać konsystencję gęstej śmietany
  • 30 g drożdży
  • 300 g mąki kukurydzianej
  • 200 g mąki pszennej typ 650 
  • 1,5 szkl. maślanki 
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka miodu
  • garść suszonej żurawiny
  • 1garść płatków jęczmiennych + troszkę do posypania
Ja mam maszynę do pieczenia chleba i wrzucam składniki mokre , potem suche , nastawiam na wyrabianie i luzik......
Jak ktoś nie ma to trzeba zakasać rękawy , powrzucać wszystko do miski i wyrabiać , wyrabiać aż sie wyrobi .
Przełożyć do keksówki wyłożonej papierem , zwilżyć wierzch wodą ,posypać płatkami i odstawić do wyrośnięcia .

Piekarnik nagrzać do 250 stopni i wstawić wyrośnięty chlebek , po 10 minutach zmniejszyć temperaturę do 220 stopni i piec 30 minut .
Chleb po wyjęciu i postukaniu ma wydawać charakterystyczne odgłosy :)
 Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)