niedziela, 6 stycznia 2013

Pierniko-sernik

Przepis na to ciasto zaczerpnięty z tego  bloga z malutkimi modyfikacjami .
Połączenie smaku piernika z serem rewelacyjne! Do tego pianka serowa na górze chroni piernik przed wysychaniem , dzięki czemu na dłużej pozostaje wilgotny i pachnący . Ciasto idealne na okres świąteczny ale równie smaczne po Świętach ;)

Składniki na masę piernikową :
(porcja na blachę 25x40cm)
  • 3 szkl. mąki ( w przepisie było 2,5 szkl. ale jakieś lejące ciasto było więc dosypałam 0,5 szkl.)
  • 1,5 szkl. cukru kryształu
  • 5 łyżek marmolady dyniowej ( w oryginalnym przepisie dżem śliwkowy ale ja nie miałam )
  • 4 jajka
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżki przyprawy piernikowej ( w podanym przepisie nie było ale pomyślałam , że skoro ma być piernik niech będzie ta przyprawa i wyszło pachnąco piernikiem )
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 szkl. mleka
  • 0,5 szkl. oleju
Wszystkie składniki wkładamy do miski od miksera i dokładnie miksujemy . Wylewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia .

Składniki na masę serową :
  • 700 g mielonego twarogu ( w przepisie było 500 g ale jakoś mało m i się wydawało więc dodałam więcej )
  • 5 jajek
  • 3 łyżki budyniu waniliowego ( proszku)
  • 0,5 szkl. cukru kryształu
  • 0,5 szkl. oleju ( oryginalnie było 125 g masła ale nie miałam , olej się sprawdził )
Żółtka miksować z cukrem , dodać ser , olej , budyń . Na koniec delikatnie wmieszać ubitą pianę z białek . Wyłożyć na masę piernikową  i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika .
Po godzinie sprawdzić patyczkiem . Ja piekłam 1 godzinę i 15 minut .
Wierzch polać lukrem lub polewą czekoladową . Nie miałam cukru pudru pudru więc zostałay esy floresy z czekolady - wyszło pysznie :)
Smacznego !

1 komentarz:

  1. bardzo się cieszę że tak pięknie Ci wyszedł:)! cudnie wyrośnięty:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)