czwartek, 24 stycznia 2013

Chlebki PITA

Jak niespodziewanie skończy się chleb to na szybko można upiec takie chlebki , nadziać czym lubimy i śniadanie do szkoły czy też do pracy gotowe :)

Składniki :
( porcja na 5 chlebków )
  • 250 g mąki pszennej ( dla zdrowszego efektu można wymieszać pół na pół z mąką pełnoziarnistą )
  • 10 g świeżych drożdży
  • pół łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • ok. 200 ml ciepłej wody
  • 3 łyżki oleju 
Do miski wkruszyć drożdże , wsypać cukier , 2 łyżki mąki i wlać tyle ciepłej wody aby uzyskać konsystencję gęstej śmietany .
Odstawić w ciepłe miejsce aż zaczyn urośnie .
Pozostałą mąkę wsypać do miski , wymieszać z solą , wlać wyrośnięty zaczyn i wyrabiać stopniowo dodając wodę ( tyle ile zabierze) , pod koniec wyrabiania dodać olej .
Ulepić kule i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości .
Wyrośnięte ciasto przełożyć na stolnice , podzielić na 5-6 kulek i rozwałkować na grubość ok.5mm , zostawić do napuszenia .
Piekarnik nagrzać do 200 stopni razem z dużą blachą z wyposażenia piekarnika .
Napuszone chlebki wkładać na rozgrzaną blachę i piec ok. 7 minut
Po wyjęciu nadziewać czym popadnie , można sobie fajnie posprzątać lodówkę ;)

Smacznego !

8 komentarzy:

  1. wyglądaj super te chlebki może w weekend zrobię z nadzieniem z mięsa i surówką

    OdpowiedzUsuń
  2. Może w końcu się wezmę i je upiekę a do tego sałatka gyros, mniam :0
    pozdr:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy moge je upiec dzien wczesniej?

    OdpowiedzUsuń
  4. Można je upiec dzień wcześniej . Ja już tak piekłam i rano były całkiem niezłe choć i tak najlepsze są jeszcze cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały przepis, pyszne pity. Ponieważ nie szło mi do tej pory ze zwykłymi drożdżami, przeliczyłem i użyłem je w formie instant. Resztę w 100% zachowałem. Przepis wydrukowany trafił do segregatora THE BEST OF... Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo się cieszę , dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)