sobota, 12 stycznia 2013

Piernik pełnoziarnisty nie wywołujący wyrzutów sumienia :)

Piernik , którego zjedzenie nie powinno wywoływać u nas wyrzutów sumienia ;)
Zawiera bardzo dużą ilość błonnika , mikro i makro elementów oraz dzięki kakao bardzo dużo przeciwutleniaczy , chroniących nas przed chorobami .
Biorąc pod uwagę powyższe , można by się pokusić o stwierdzenie , że to jest zdrowe ciasto ;) Dodatkowym atutem jest szybkość wykonania , więc zachęcam do wypróbowania :)


Składniki na ciasto :
(duża blacha 25x40cm)
  • 3 szkl. mąki pełnoziarnistej orkiszowej
  • 1 szkl. mąki pszennej tortowej
  • 4 łyżki otrąb  ( ja miałam żytnie )
  • 2 łyżeczki sody czyszczonej
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżki przyprawy piernikowej
  • 1,5 szkl. cukru brązowego
  • 3 jajka
  • 1,5 szkl. mleka
  • 1,5 szkl. oleju
  • 3 łyżki miodu
  • 3 garście orzechów , ja dałam :  włoskie , laskowe i migdały 
Wszystkie składniki oprócz orzechów wrzucić do misy robota , miksować 5 minut . Dodać pokrojone orzechy ,wymieszać i wyłożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia .
Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na ok. 50 minut .
Sprawdzić patyczkiem . Po upieczeniu wyjąć i po ostudzeniu polać polewą czekoladową np. wg poniższego przepisu.

Polewa czekoladowa :
  • 5 łyżek masła
  • 2 łyżki mleka
  • 4 łyżki cukru
  • 1 łyżka kakao
Wszystko włożyć do garnka z grubym dnem i podgrzewać cały czas mieszając do rozpuszczenia i połączenia składników . Ostudzić i polać ciasto . Można dodatkowo udekorować wiórkami kokosowymi.
Smacznego !

2 komentarze:

  1. Zapisuje przepis, niebawem zrobie takiego zdrowszego piernika:

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko to pełnoziarniste jest pyszne!:)
    małe wspomnienie świąt? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)