czwartek, 30 maja 2013

Czekoladowa babka na urlopowe śniadanie ;)

Urlop to piękna sprawa , nawet taki jednodniowy :)
Lubię czasami zjeść na śniadanie kawałek ciasta pieczonego poprzedniego dnia . Wiem , że to niezbyt zdrowy nawyk ale od czasu do czasu ..........
Babka czekoladowa , którą wczoraj upiekłam wg tego przepisu , zawiera w sobie gorzką czekoladę , która ma bardzo dużo antyoksydantów , magnezu , potasu i żelaza , więc wyrzuty sumienia troszkę uspokoiłam ;) Do tego poprawia humor a co to za urlop bez humoru ;)
Polecam amatorom gorzkiej czekolady właśnie . Smakuje wybornie , jest wilgotna i aromatyczna a kawałki zatopionej w niej czekolady są miłą niespodzianką . Polecam !

Składniki :
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1 szkl. cukru pudru
  • 1 szkl. mleka
  • 2 jajka
  • 3 łyżki kakao 
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • olejek waniliowy
  • 50 g miękkiego masła
  • 1 gorzka czekolada
Składniki suche wsypujemy do miski i mieszamy .
Masło ucieramy z cukrem , wlewamy do masy na przemian mleko i składniki suche .
Na koniec wsypujemy czekoladę pokrojoną na małe kawałki .
Mieszamy i wlewamy do formy wysmarowanej i wysypanej mąką .
Wstawiamy do nagrzanego do 190 stopni piekarnika na ok. 30 minut .
Posypujemy cukrem pudrem .
Smacznego !

1 komentarz:

  1. takie śniadanko to ja rozumiem:) od razu chce się wstać z łóżka:D:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)