środa, 27 listopada 2013

Baci di ricotta czyli pączusie z serka ricotta , pychotta :)

Przepis Nigelli z "Feast" na Baci di ricotta zapożyczony z tego bloga  .
Wyszły pyszne , puszyste , rewelacyjne ! 
Miałam więcej serka więc zwiększyłam ilość mąki , żeby ciasto było bardziej zwarte . 
Składniki:
  • 250 g serka ricotta
  • 2 jajka
  • 110 g mąki
  • 1½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • pół łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżka cukru pudru
  • pół łyżeczki ekstraktu z wanilii
Dodatkowo:
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania
Serek ricotta i jajka ubić mikserem na gładką masę. Mąkę, proszek do pieczenia, sól, cynamon, cukier i wanilię wymieszać osobno i dodawać powoli do masy serowej nadal ubijając .
Do  patelni wlać ok. 3 cm oleju. Rozgrzać. Łyżeczką wykładać małe porcje ciasta na rozgrzany tłuszcz. Smażyć z obu stron jak pączki (w średniej temperaturze, by zdążyły dojść w środku). Pączki o dziwo same się obracały na drugą stronę w trakcie smażenia co wprawiło mnie i mojego pomocnika w niezłe osłupienie :)
Przed podaniem posypać cukrem pudrem.
Z tej porcji wyszło tyle ile na zdjęciu + 5 zjedzonych zaraz po wyłowieniu ;)

2 komentarze:

  1. do tłustego czwartku daleko, ale ślinka tak mi cieknie!
    Zapisuję i wypróbuję, nie teraz to na pewno w lutym! :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)