niedziela, 8 września 2013

Ciasto twarogowe z morelami

Konkretne ciacho z owocami . Możemy poukładać na nim różne , ja miałam w domu morele - wyszło pyszne . Ciasto nie należy do lekkich , typu biszkoptowego , konsystencja jest konkretna i zwarta a dzięki dodatku twarogu lekko kwaskowata , do tego kruszonka z pokruszonych bez .....pycha....


Składniki :
(tortownica średnica 26cm)
  • 350 g mąki pszennej
  • 100 g cukru 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • olejek waniliowy ( połowa)
  • 2 jajka
  • 1/3 szkl. mleka
  • 100 g twarogu (przeciśniętego przez praskę)
  • 1/3 kostki masła ( roztopionego)
  • morele tyle aby po rozkrojeniu przykryły wierzch ciasta 
  • kilka bez do posypki
Ser mieszamy z mlekiem , jajkami , olejkiem , roztopionym masłem , cukrem . Dosypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i zagniatamy , wychodzi ciasto o konsystencji podobnej do ciasta na pierogi .
Wykładamy tortownicę wyłożoną papierem do pieczenia . Na wierzch układamy przekrojone morele skórką do dołu i posypujemy pokruszonymi bezami .
 Wkładamy do nagrzanego do 190 stopni piekarnika na ok. 55 minut - sprawdzamy patyczkiem .
Po upieczeniu można posypać cukrem pudrem .
 Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)