środa, 2 października 2013

Korzenne ciasto ze śliwkami i kruszonką

Ciasto idealne jesienną porą , może być ze śliwkami ale i z jabłkami czy gruszkami też smacznie się komponuje :) Szybkie w przygotowaniu z pyszną kruszonką , polecam !
Składniki :
(duża blaszka 25x40cm)
  • 3 szkl. mąki
  • 1 i 1/3 szkl. maślanki
  • 3/4 szkl. oleju 
  • 1 i 1/3 szkl. cukru
  • 4 jajka
  • 2 płaskie łyżeczki cynamonu
  • 2 płaskie łyżeczki imbiru w proszku
  • 1 płaska łyżeczki gałki muszkatołowej 
  • 3 goździki roztarte w moździerzu
  • 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
  • ok. 1 kg śliwek ja dodałam mniej i wkroiłam trochę kawałków jabłek 
  • cukier puder do posypania
Kruszonka :
  • 200 g masła
  • 200 g mąki
  • 100 g cukru
  • cukier waniliowy
  • 1 żółtko 
Wymieszać , zagnieść i wstawić do lodówki .
Składniki suche wymieszać w misce . Osobno wymieszać składniki mokre i wlać do suchych .
Wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia .
Na wierzchu wyłożyć owoce , kruszonkę zetrzeć na dużych oczkach tarki .
 Wstawić do nagrzanego piekarnika 190 stopni na ok. 50 minut . Sprawdzić patyczkiem .
Po lekkim ostudzeniu posypać cukrem pudrem . 
Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)