czwartek, 10 października 2013

Muszelki z sosem dyniwo-szpinakowym z winną solą Chianti

Pyszny sosik dyniowy , bo sezon na dynię trwa w najlepsze :) Dla koloru dodałam szpinak .
Dostałam w prezencie z podróży sól sycylijską aromatyzowaną winem Chianti , która nadaje specyficznego delikatnego smaku potrawom :) 
Propozycja na piątkowy szybki obiad lub kolację , bo danie przygotowuje się w 30 minut .
Składniki :
  • ćwiartka dyni ja miałam odmianę muscat 
  • 4 kulki mrożonych liści szpinaku
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • serek mascarpone 250g
  • 50 g sera gorgonzola
  • olej
  • sól aromatyzowana winem Chianti choć niekoniecznie , może być zwykła morska
  • pieprz
  • makaron np. muszle 
Cebule pokrojona w kostkę zeszklić na oleju , dodać posiekane ząbki czosnku i po chwili dynię startą na grubych oczkach tarki  następnie szpinak i dusić ok. 10 minut do miękkości dyni .
Dodać ser gorgonzola i ser mascarpone , po wymieszaniu doprawić solą i pieprzem .
Makaron ugotować wg przepisu na opakowaniu i wymieszać z sosem .
Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)