środa, 10 lipca 2013

Pełnoziarniste ciasto z agrestem

Ciacho jak ciacho , zwykłe, ucierane, sezonowe z agrestem, posypane kruszonką ...
Dla zmniejszenia wyrzutów sumienia - część mąki zwykłej pszennej zamieniłam na pełnoziarnistą , która  zawiera więcej błonnika , witamin i wartości odżywczych :)


Składniki : 
  • 2 szkl. mąki pszennej typ 650
  • 2 szkl. mąki orkiszowej pełnoziarnistej 
  • 1 szkl. cukru
  • 1 olejek waniliowy
  • 1/3 kostki masła - roztopionego
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jajka
  • 500 g agrestu
  • składniki na kruszonkę : 200g mąki , 100g cukru , 100g miękkiego masła - wszystko razem ucieramy- można przygotować więcej i zamrozić a potem ścierać na tarce - ja w tym wypadku tak zrobiłam :)
Agrest myjemy i odcinamy końcówki .
Składniki suche mieszamy w jednej misce , w drugiej składniki mokre a następnie wszystko razem .
Wylewamy na blaszkę , na wierzch wysypujemy agrest ,
  przykrywamy kruszonką .
 Wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na ok.50 minut . Na wszelki wypadek sprawdzamy patyczkiem czy się upiekło .
Smacznego !


1 komentarz:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)