środa, 12 czerwca 2013

Leśne pęczotto

Grzybki pojawiają się coraz częściej i oby ich było dużo w tym roku ! Ja zebrałam kilka podgrzybków i zrobiłam coś na wzór popularnego risotta ale troszkę zdrowszego bo z kaszy pęczak - mojej ulubionej więc powstało pęczotto :) 
Kasza jęczmienna działa krwiotwórczo i oprócz wielu witamin i minerałów zawiera sporo błonnika , który obniża poziom cukru i cholesterolu .
Polecam więc włączyć ją do naszego menu , tym samym dodaję ten przepis do akcji "Zainspiruj się kaszą "
Składniki :
  • 1 szkl. suchej kaszy jęczmiennej pęczak
  • 6 podgrzybków lub innych grzybków
  • 1 cebula
  • olej 
  • ok. 2,5 szkl. bulionu ( własnego lub z kostki )
  • rozmaryn
  • oregano
  • cząber
  • pieprz 
  • 1 łyżka pesto np. ze szpinaku 
  • 1 łyżka masła
Do bulionu dodajemy pesto i zostawiamy na palniku aby nam lekko "pyrkał".
Na rozgrzaną patelnię wlewamy olej , wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulkę i grzybki , smażymy chwilkę do zeszklenia cebulki .
Następnie wsypujemy kaszę , mieszamy aby pokryła się olejem i zalewamy chochelką gotującego się bulionu, po wsiąknięciu w kaszę wlewamy kolejną chochelkę i tak do wyczerpania bulionu .
 W zależności od tego jak kasza wchłania bulionu możemy zużyć nieco więcej .
Gotowanie kaszy trwa ok. 30 minut .
Pod koniec wrzucamy posiekane zioła świeże lub suche .  Dodajemy masło i po wymieszaniu wykładamy na talerze .
Możemy podawać same pęczotto na lekką kolacją lub przystawkę  lub jako danie obiadowe z mięskiem i surówką :)
 Smacznego !

Zainspiruj się kaszą!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)