czwartek, 31 maja 2012

Śniadaniowy PASZCZAK z okazji Dnia Dziecka

 









Dzień dziecka to wyjątkowy dzień dla naszych dzieciaków i warto  było wstać wcześniej ( a pogoda za oknem mówiła "zostań w łóżku , zostań , pada deszczyk , pada........" ) zrobić poranną niespodziankę .
Postanowiłam jednak na przekór pogodzie  przygotować na śniadanie , niekoniecznie wytrawne lecz z takiej okazji  ............. słodką niespodziankę - oto Pancakes PASZCZAK :)


Składniki :  
  • jajko 
  • mąka 
  • mleko
  • śmietana 30%
  • cukier puder
  • truskawki     
  • czekoladowe wiórki lub posypka 

Oddzielić białko ( ubić na sztywno )od żółtka . Do miski wlać mleko , żółtko i wsypać tyle mąki aby ciasto miało konsystencję gęstej śmietany , następnie dodać ubite białko i delikatnie wymieszać .
W międzyczasie rozgrzać patelnię i posmarować masłem , na rozgrzaną wylać ciasto na grubość ok. 3-5mm . Jak na górze pojawią się dziurki , przewrócić na drugą stronę . Po usmażeniu przełożyć do ostygnięcia na talerz .
Śmietanę ubić z cukrem , truskawki pokroić w plasterki , zostawić jedną w całości na nosek .
Teraz pozostaje już tylko dekoracja :)
Z truskawek zrobić oczka , brwi z posypki , policzki i włosy z ubitej śmietany .

Smacznego !

P.S. 
Po wejściu do kuchni usłyszałam WOW !!!Dziękuję !!!
Warto więc było :)


1 komentarz:

  1. Rewelacja dla dzieciaków na miły początek dnia.
    Świetny pomysł

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)