poniedziałek, 2 lipca 2012

Nadziane pomidory

Jest tak ciepło , że nie mam ochoty na  konkretne jedzenie . Wymyślam więc coś na szybko , na mokro , na zimno ...  
Dzisiejsza propozycja na upalny dzień to sałatka ryżowa w pomidorze ( taka inna propozycja podania ) . Lekka , zimna i smaczna z dodatkiem pesto z liści rzodkiewek  

 Składniki :
  • pomidory do nadziania 
  • torebka ugotowanego ryżu 
  • 2 ugotowane jajka
  • 4-5 ogórków małosolnych (jeszcze trwa na nie sezon , więc korzystajmy )
  • mały por ( biała część)
  • pesto z liści rzodkiewek
  • świeża kolendra
  • gęsty jogurt
  • majonez
  • sól 
  • pieprz
Pomidorkom odkrawamy czapeczki i wydrążamy środek , solimy i pieprzymy - odstawiamy .
Ryż przekładamy do miski , dodajemy pokrojone ogórki , jajka , por i liście kolendry ( nie za dużo bo mają intensywny smak i zapach , które mogą zdominować sałatkę ) .
Dodajemy łyżkę pesto , łyżeczkę majonezu i jogurtem regulujemy pożądaną gęstość . Doprawiamy do smaku . Ja dla dodania świeżości wkropiłam kilka kropli soku z cytryny ale doprawianie to już sprawa indywidualna ;)
Lepiej jak taka sałatka postoi w lodówce ok. 1 godziny. Fajnie się ochłodzi i smaki
zdążą się " przegryźć "  Wylewamy sok , który się wydzielił w pomidorkach , nadziewamy sałatką i ozdabiamy listkami kolendry .
Smacznego !




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga , miło mi będzie jak zostawisz ślad po sobie :)